facebook-icon

טיפול בכלבים באמצעות רפואה סינית

השימוש באקופונקטורה (דיקור סיני) לטיפול בבעלי חיים ידוע ומיושם שנים רבות ומקור הטיפול מוביל לסין, שם השתמשו בדיקור באופן קבוע לטיפול בסוסים, כאשר עם השנים, הטיפול התרחב גם לחיות משק, לכלבים ולחתולים.

דיקור לפי הרפואה הסינית לכלבהסינים גילו שלבעלי חיים יש מרדיאנים ונקודות שדרכם ניתן להפעיל את הצ’י הזורם בגוף. הצ’י יזרום בחופשיות לאורך קווי האנרגיה כאשר הכלב בריא ויזינו את האיברים הפנימיים, השרירים, המפרקים ומערכת העצבים. כאשר הכלב חולה, קיים בעצם חוסר איזון בזרימת הצ’י. האקופונקטורה מניעה את הצ’י בנקודות המתאימות על מנת לסייע בהחלמה ולאזן את הגוף.

למי שמעדיף להסתכל על זה מנקודת מבט מדעית יותר… אז ככה, סטימולציה של נקודות הדיקור, הוכחו כמשפיעות על תוצאות מדידות בגוף, זה כולל העלאת רמת החמצן והדם באזור המטופל, שחרור משככי כאב פנימיים כמו אנדורפינים ושיפור מערכת החיסון על ידי העלאת כדוריות הדם הלבנות.

דוגמאות לבעיות פיזיות והתנהגותיות שניתנות לטיפול:

 בעיות פיזיות

  • בעיות שלד ושריר: צליעה אקוטית או כרונית, ארטריטיס, מחלות ניווניות, כאב כרוני, פציעה בצוואר או בגב.
  • בעיות עור, זיהומים חוזרים, דלקות אוזניים, הוט ספוט, אלרגיה .
  • פגיעה בעצבים: שיתוק, חולשה של שרירים או שיתוק שנגרם מפגיעה בצוואר או בגב,  ניוון של העצבים.
  • בעיות נשימה: אסטמה, מחלת ריאות כרונית, בעיות נשימה שנגרמות בגלל פגיעה בלב, אלרגיה לחומרים שונים בבית.
  • מערכת השתן: בעיות חוזרות בשלפוחית או בפרוסטטה, טפטוף, השתנה לא נשלטת. גם כאן תוספת צמחי מרפא מאוד מתאימה.

בעיות התנהגות

  • חרדה
  • חברות-ביישנות
  • תוקפנות

תהליך הטיפול: טיפול הדיקור הראשון בכלב יתחיל בתשאול מעמיק והבנת ההיסטוריה הרפואית. לאחר התשאול והדיאגנוזה, ייבחרו נקודות הדיקור, את המחטים נשאיר למשך כ- 20 דקות.

תדירות הטיפול תלויה במצב המטופל בתחילת התהליך, ובמהלכו מעריכים שוב את תדירות ומשך הטיפול.

דיקור לפי הרפואה הסינית לכלבהאם הדיקור כואב? איך הכלב שלי יגיב? הדיקור נעשה באמצעות מחטים סטריליות, מאוד דקות וגמישות, באזורים רגישים תיתכן חוסר נוחות קלה כאשר המחט חודרת את העור. אבל ברגע שהמחטים במקומן, רוב בעלי החיים נרגעים ואפילו נרדמים במהלך הטיפול.

עיסוי

בע”ח הם בדיוק כמו בני אדם, במהלך חייהם כנראה יחוו פציעות, טראומות וכד’. לאחר הטיפול אצל הווטרינר, ולכאורה לאחר שהחלים, הכלב עלול לחוות כאבים, קושי בתנועה, ירידה בגמישות השריר או בעיה בזרימת דם לאזור הפצוע. בסופו של דבר, כל אלה ישפיעו על מצבו הכללי של הכלב, על התפקוד ועל מצב הרוח שלו.

גם אם הכלב מעולם לא סבל מפציעות רציניות, הוא מתבגר ומזדקן ולכן באופן טבעי יש הידלדלות עצם, חולשת מפרקים, חוסר גמישות של השרירים.

בנוסף לטיפול באמצעות דיקור סיני שעשוי לעזור מאוד במקרים שכאלה, מומלץ שתעשו עיסוי לכלב, שישפר משמעותית את זרימת הדם. זרימת דם טובה משמעותה יותר חמצן וחומרים מזינים, ככל שזרימת הדם טובה יותר, הגוף יתמודד טוב יותר עם חולי.

יתרונות חשובים נוספים לעיסוי הם שחרור שרירים, הפחתת כאב, הגדלת טווח תנועת על ידי עבודה על המפרקים והשרירים.

אם השרירים תפוסים הרבה זמן כמו אחרי פציעה או ניתוח, בעל החיים ירגיש מתח וכאב, פחות דם יזרום אל האזור, והכלב יפעיל פחות את הרגל הפגועה ויחלש.

צמחי מרפא

מאז ומעולם השתמשו בצמחים על מנת לרפא מחלות בבני אדם. במצבים שבהם התזונה לא מספקת את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק להם, יתפתח חוסר איזון. ברפואה הסינית חוסר איזון הוא מחלה שתתבטא בתסמינים שונים.

היום, בעלי חיים מפתחים מחלות שבעבר לא נתקלנו בהם אצל חיות, כמו סוכרת, סרטן, מחלות כבד וכליה ורק טבעי יהיה להשתמש גם בצמחים כחלק מהטיפול.

צמחי המרפא מניעים, ומווסתים את הפעילות התקינה של הגוף ומאיצים ותומכים בהחלמה. השימוש בצמחים ניתן במגוון רחב של מחלות כמו בעיות מפרקים, מחלות עור, דרכי שתן, כבד, פציעות ובעיות התנהגות כמו אגרסיביות וחרדה.

זכרו: אין שיטת טיפול אחת שמספקת תשובות לכל המחלות. לכן הדבר הנכון יהיה לשלב רפואה וטרינרית מערבית, יחד עם רפואה משלימה על מנת לטפל בבע”ח.

ראו גם מאמר על תזונה לכלבים בפרספקטיבה של רפואה סינית

אורלי זכאי, רפואה סינית לבע”ח; 054-2345620

Print Friendly