facebook-icon

נסיעה עם כלב בתחבורה ציבורית

שימו לב, מהערות שקיבלנו, כנראה שמשרד התחבורה שינה את ההנחיות והתקנות של נסיעה עם כלב באוטובוס, הנושא נצא בבדיקה. עד אז יש לנהוג לפי ההנחיות החדשות באתר משרד התחבורה. מאחר וההנחיות משתנות מדי פעם, תמיד מומלץ לבדוק באתר משרד התחבורה.

בעלי כלבים רבים אינם מצוידים ברכב פרטי ונוסעים עם הכלב בתחבורה ציבורית. אם אתם מתכוונים לעשות שימוש בתחבורה ציבורית עם כלבכם, הרי לפניכם מידע רלוונטי שיעשה את הדרך פשוטה ובטוחה עבור כלבכם, עבורכם ועבור הנוסעים האחרים.

חוטם באוטובוסראשית, כלב שעולה לאוטובוס ולרכבת, צריך להיות קשור ברצועה וכן צריך להיות זמם לפיו (מחסום פה). אנחנו ממליצים למי שמתכוון לנסוע עם הכלב שלו בתחבורה ציבורית לרכוש זמם רשת ממתכת או מפלסטיק, כזה המאפשר לכלב להלחית עם לשונו כדי לווסת את חום גופו. זמם בד שהדוק אל פיו של הכלב לא מאפשר לו להלחית ומסכן את חייו. מאד מומלץ להרגיל את הכלב לשימוש בזמם, לפני הנסיעה. אל תנסו להלביש זמם לכלב שאינו מורגל בכך.
עליכם לדאוג שהכלב לא יפריע ולא יטריד את הנוסעים האחרים, כולל מניעת מטרדי לכלוך וריחות.

הערה: יש נהגים שנותנים לעלות לאוטובוס עם רתמת ראש כמו האלטי (או ג’נטל לידר) במקום זמם, אבל לא כולם מאפשרים זאת.

באתר משרד התחבורה תמצאו הנחיות להעלאת כלב לנסיעה באוטובוס.

באופן כללי, מותר להעלות כלבים לאוטובוס.
אם הכלב קטן, ויכול להיות מונח על ברכי הבעלים, הוא פטור מתשלום דמי נסיעה. כלבים גדולים יותר, יכולים לעלות לאוטובוס בתשלום.

בנסיעה בקווים עירוניים התשלום הוא תשלום כרטיס נסיעה מלא. בנסיעה בקווים בינעירוניים שמחירה גבוה יותר (מעל קוד נסיעה 4) התשלום עבור כלב (שאינו מונח על הברכיים) הוא 50% ממחיר הכרטיס באותה נסיעה, אך לא פחות ממחיר נסיעה עירונית.

כלב נחייה המלווה נוסע  עיוור, צריך להיות קשור ברצועה אך הוא פטור מתשלום.

כשאתם נוסעים עם כלבכם בתחבורה ציבורית קחו בחשבון שאנשים מגיבים ובדרכים שונות, מגוונות וצירתיות. היו ערים למה שקורה סביבכם. אנשים ישאלו שאלות, יעירו הערות, ירצו לגעת, אולי ישלחו יד ללטף ללא רשות ויש מי שיציע לכלבכם חטיף. עזרו לכלבכם ע”י הנחיה של ארצה או פקודה אחרת שתצריך ממנו קשב אליכם. הצטידו בסבלנות מחד ובאסרטיביות מאידך.

באתרי חברות האוטובוסים השונים מובאות הנחיות המסתמכות על הנחיית משרד התחבורה:

צ'אי ממתינה לאוטובוס בתחנה אוטובוסים:

הערה: באתרי האינטרנט של אגד, ושל חברת קווים, בנוסף על האמור באתר משרד התחבורה, נכתב כי כלב נחיה בתקופת אימון, העולה לאוטובוס יחד עם מאמן, פטור מתשלום, בתנאי שהוא לבוש באפודה שעליה הכיתוב “כלב נחיה באימון”, המאמן המלווה, חייב בתשלום מלא.

רוזי ברכבתרכבות:

  • סיטיפס (הרכבת הקלה בירושלים)
  • באתר ברכבת ישראל אין התיחסות למחיר הנסיעה עם כלב, ומכאן אני למדים כי הנסיעה עם כלב ברכבת ישראל היא ללא תשלום.

כלבכם עלול לחוש לא טוב בדרך, גם אם בנסיעה ברכב פרטי הוא מסתדר. יש יותר טלטלות, עצירות, אין רוח מהחלון. על מנת למנוע אי נעימות ולהקל על ניקוי תקלות, אנחנו ממליצים לקחת לנסיעה – מגבונים, נייר סופג ושקית ניילון אטומה.

אם ניתן, עדיף לא להאכיל את הכלב סמוך לנסיעה אלא לדחות את האכלתו לאחריה.

מוניות והסעות:

לפני נסיעה עם חברת מוניות (או הסעות), מומלץ לברר ישירות בשיחת טלפון לגבי תוקף התקנות המפורסמות.

בכל מקרה, אנחנו ממליצים לכם להדפיס את הדף של משרד התחבורה ושל חברת האוטובוסים שאליה אתם מתכוונים לעלות לנסיעה עם הכלב, כדי להמנע משרירות לב של נהג זה או אחר.

בברכת נסיעה בטוחה ונעימה,
צוות אתר “חיי כלב”

Print Friendly