facebook-icon

פרוייקט חיות וחברים

אחרי שסיפרנו לכם על הפרוייקט הנפלא של “כלבי ליטוף” אנחנו רוצים לספר לכם על פרוייקט נוסף, “חיות וחברים” שמו,  שגם הוא שיתוף פעולה של אשל וג’וינט ישראל, עמותת מטב  ועמותת אס.או.אס חיות, ופועל בחסות המשרד להגנת הסביבה ובשיתוף מרכז המידע “רעות-אשל”, וארגונים נוספים.

חיות וחברים

אנשים עם מוגבלויות וקשישים, נאלצים לעתים להיפרד בצער רב, מחיית מחמד האהובה שלהם בגלל הקושי להתמיד בה, ולעיתים, הם אפילו מחליטים לוותר על צרכיהם הבסיסים לטובת הטיפול בכלב או בחתול, ואחרים אף יסרבו להתאשפז בעת הצורך, כדי לא לנטוש את חבריהם.

כמו שכבר ראינו, יש לחיות מחמד השפעה ישירה ומהירה על מצבם של קשישים הן מבחינה רפואית והן מבחינה רגשית ותפקודית. קשישים שמגדלים חיות מחמד מודאגים לעיתים מי יטפל בחיית המחמד שלהם בשעת מחלה או אשפוז.

הפרוייקט “חיות וחברים” מפעיל מוקד תמיכה יחודי, המאפשר לקשישים ונכים להמשיך ולהחזיק בחיות המחמד שלהם גם בעת מצוקה וקושי. מערך התמיכה כולל סיוע ע”י מתנדבים לקשיש במגוון מטלות ופעולות שיש לעשות עם חיות המחמד. בין המטלות הללו:

  • טיולים עם הכלב ושמירה עליו.
  • ליווי לוטרינר.
  • עזרה בהכוונה לשירותים מקצועיים כגון וטרינרים, חנויות לרכישת ציוד ומזון, אילף, פנסיון ומספרות.
  • החלפת מצע חול לבעלי חתולים.
  • סיוע למעוטי הכנסה במימון חיית המחמד, במידת הצורך.
  • ואפילו עזרה באימוץ ובחירת כלב  (או חתול) מתאים למצבו ואורח חייו של הקשיש.

הפרוייקט שהתחיל בירושלים, התרחב בינתיים לכל אזורי הארץ, ומתנדבים רבים לוקחים בו חלק, ועשרות קשישים ומוגבלים נעזרים במתנדבי הפרוייקט..

הפרוייקט הוקם למען אנשים עם מוגבלויות או גמלאים, שהם:

  • בעלי חיות מחמד
  • מעוניינים לאמץ כלב/חתול
  • מעוניינים לשמש כבית אמנה זמנית

השירות ניתן ללא תשלום.

חיות וחברים-2לאן פונים?

קשישים בעלי חיות מחמד, או כאלה המעוניינים לאמץ כלב (או חתול), או לשמש כבית אמנה זמנית, מוזמנים לפנות למרכז המידע של רעות אשל  בטלפון: 1-700-700-204 בימים א’-ה’ בין השעות 09:00-16:00, לאחר שעות אלו ניתן להשאיר הודעה, או בטופס המקוון ויקבלו את מלוא העזרה.

מתנדבים: שרוצים לתרום או להתנדב לפרויקט, באופן קבוע או רק לפעמים, במידת הצורך או למשימות מיוחדות, יתקבלו בברכה ובשמחה לקהילה התומכת באנשים הזקוקים לכך.

שיתוף פעולה: אם ברצונכם להציע שירותים מקצועיים רלוונטיים, כל הצעה תשקל וניתן ולצרף שותפים בעלי נכונות לקדם את הפרויקט.

ניתן לפנות למנהלת הפרוייקט ליזה אמויל במייל :lizaa@jdc.org.il.

בברכה ובהערכה רבה,

צוות אתר “חיי כלב”

Print Friendly