facebook-icon

שירותי מרפאה וטרינרית ניידת

נכתב בשיתוף עם ד”ר שחר מירון (http://www.veterinar.co.il/)

שירות וטרינרי הניתן על ידי מרפאה וטרינרית ניידת הינו שירות ייחודי שהולך וצובר תאוצה במהלך השנים האחרונות בארץ. במרפאה וטרינרית רגילה יש צורך להביא את הכלב או החתול אל המרפאה בכל עת שיש צורך בחיסון, טיפול שגרתי או כשעולה הצורך בבדיקה רפואית. במרפאה ניידת, שירות הגעת הוטרינר לביקור בית, הפך לנפוץ ושימושי עבור בעלי חיות המחמד וטומן בחובו יתרונות רבים גם עבור הכלב או החתול.

מרפאה וטרינרית ניידת המגיעה עד ביתכם מאפשרת לכם להנות מקשת רחבה של שירותים וטרינרים שונים. בין השירותים השונים המתאפשרים במהלך ביקור בית של וטרינר: בדיקה גופנית תקופתית או בדיקת גור חדש בבית, טיפולים מונעים (חיסונים, טיפול נגד תולעי מעי, טיפול מונע לתולעת הפארק ועוד), טיפול בפצעים, גזירת ציפורניים, איסוף ושליחת בדיקות דם למעבדה, אבחון וטיפול בבעיות עור, עיניים ואוזניים, טיפולי חירום ועוד שירותים רבים.

nayedet-1

טויה, לאחר קבלת חיסון במרפאה הניידת.

ישנם יתרונות רבים לשירותים הניתנים על ידי מרפאה וטרינרית ניידת, הן עבור בעלי החיים והן עבור בעליהם. בין היתרונות הבולטים:

  • ביקור בית של וטרינר מאפשר טיפול רגוע בסביבה הטבעית והמוכרת לכלב או לחתול ובכך נחסכת מבעל החיים החרדה והטלטול הכרוכים בנסיעה למרפאה וטרינרית והמתנה בתור בנוכחות בעלי חיים נוספים (יתרון משמעותי מאוד עבור בעלי חתולים).
  • חסכון בזמן ובטרחה הכרוכים בהגעה למרפאה הוטרינרית, מציאת חניה והמתנה בתור. במקרה זה – המרפאה מגיעה אליכם.
  • גמישות בשעות ביקורי הבית (בניגוד למרפאות רגילות, מרפאות וטרינריות ניידות פועלות לעיתים קרובות גם בשעות הערב או בשעות הבוקר המוקדמות).
  • ביקור בית של וטרינר מצמצם את סכנת החשיפה של בעל החיים למחלות זיהומיות הקיימות בסביבת המרפאה הוטרינרית הרגילה (יתרון משמעותי ביותר עבור גורי כלבים וחתולים שטרם חוסנו וחשופים להדבקה במחלות שונות(.
  • הזמנת מרפאה וטרינרית ניידת הינה פתרון מושלם עבור בעלים שלא יכולים לנייד את בעל החיים למרפאה מסיבות שונות (משקל משמעותי של בעל חיים שאינו נייד במצבים מסויימים, חתול שאינו מוכן להיכנס לכלוב הנשיאה וכדומה).
  • ביקור בית של וטרינר חוסך זמן וטרחה רבה במיוחד עבור בעלים של מספר בעלי חיים המעוניינים לטפל בהם במקביל.
  • טיפול קבוע במרפאה וטרינרית ניידת מאפשר לבעלים העוברים דירה להמשיך להעזר בשירותי המרפאה ללא טרחה מצידם (כל עוד מדובר במעבר דירה בין ערים בתחום שירות המרפאה).
  • הזמנת מרפאה וטרינרית ניידת עשויה לתת פתרון מהיר וזמין למצבי חירום ואף להציע פינוי לבית חולים וטרינרי להמשך אבחון או לצרכי אשפוז.

לצד היתרונות הרבים שמציעה מרפאה וטרינרית ניידת ישנם גם חסרונות:

  • מרפאה וטרינרית ניידת מוגבלת במידת יכולתה להציע בדיקות שונות כדוגמת בדיקות הדמיה (צילומי רנטגן או בדיקת אולטרהסאונד). בדיקות מסוג זה דורשות תשתית קבועה של חדר הדמייה נייח.
  • ישנם מצבי חירום או מצבים רפואיים מורכבים שאינם ניתנים לטיפול מלא בסביבה הביתית. וטרינר שיגיע לביקור בית יעריך את המצב ויעניק טיפול ראשוני אך במקרים אלו יאלץ לפנות או להפנות את בעל החיים לבית חולים או מרכז מומחים וטרינרי המתאים להמשך האבחון.
  • מקרים הדורשים התערבות כירורגית או פרוצדורות שונות הנעשות בהרדמה אינם ניתנים לטיפול בבית מאחר ודורשים תשתית של מרפאה נייחת.
מרפאה ניידת (צילום מחו''ל)

צילום אילוסטרציה

ישנן מרפאות וטרינריות ניידות שמפעילות בנוסף, גם מרפאות רגילות, ובהן ציוד לניתוחים, צילומים ושאר ציוד שקשה לנייד לבית הלקוח למקרים מורכבים או מקרי חירום.

לסיכום, ביקור וטרינר עד הבית, מהווה שירות ייחודי ויעיל עבור בעלי חיים רבים ובעליהם. השירות מאפשר טיפול נוח ואישי עבור בעלים רבים, והכי חשוב – מקל על הכלבים והחתולים שזוכים לטיפול בסביבתם הטבעית.

בברכת בריאות טובה, צוות אתר “חיי כלב”

וד”ר שחר מירון

http://www.veterinar.co.il/

Print Friendly