שיתוף בפייסבוק

כלבים וחופשות

 

אחד הנושאים שמעסיקים בעלי כלבים כשמתכננים חופשה היא השאלה מה עושים עם הכלב/ים?

יש כל מני אפשרויות.

למענכם ולמען כלבכם בדקנו את האפשרויות העיקריות והרי הן לפניכם.

פנסיון כלבים

קחו את הכלב איתכם

ישנם  מקומות שמתירים כניסת כלבים לתחומם. בארץ עדיין לא מדובר בכפרי נופש ומלונות עתירי כוכבים, אך צימרים משפחתיים בהחלט יש. כדאי גם לבדוק מראש לאילו אתרים בהם אתם מתכננים לבקר אפשר להכניס כלבים ולאילו לא. באתר ארצה תמצאו מקומות בישראל בהם ניתן לטייל ולהתארח עם הכלב .

חופשה בחו”ל: במידה והחלטתם לשלם על הטסת כלבכם לחו”ל ובררתם שאין בעיית הסגר, השלב הבא יהיה לברר כמה אותה ארץ מעודדת לטייל עם כלב, האם זו מדינה שאוהבת כלבים באופן כללי למשל מנסיון אישי, אין בעיה עקרונית לטייל עם כלב בצפון איטליה. שוב, מלונות יוקרה לא מרשים אבל בצימרים בד”כ אין שום בעיה. במדינות רבות באירופה כמו: גרמניה, אוסטריה, שוויץ ואנגליה יש אפילו מלונות יוקרה שמקצים חדרים לבעלי כלבים (לעיתים יש תוספת תשלום קטנה עבור הכלב).

כלבים קטנים בעלי מראה “חמוד” יהיה קל יותר להכניס למסעדות, צימרים וכו’ מאשר כלבים גדולים הנתפסים ע”י אנשים רבים ככלבים מסוכנים. כלב מאולף שמתיישב להוראתכם ונשאר אדיש לסביבה יקל עליכם ביקור במקומות ציבוריים הומי אדם.

חשוב לזכור- בין אם זו חופשה בארץ ובין אם בחו”ל, ברור כלבים זקוקים לתנועה וטיול. אם אתם מתכננים ביקור בערים גדולות בררו היכן ניתן לתת לכלבכם להשתולל ולרוץ והשתדלו לבקר שם לפחות פעם ביום למשך שעה באתר כזה.

להשאיר את הכלב אצל משפחה או חברים

אם יש מישהו כזה, שמוכן לשמור על כלבכם  עליכם לוודא שהאדם/ משפחה מכירים כלבים, מצוידים במספרי חרום של וטרינר לעת הצורך, יש להם גיבוי למצבים בהם הם מנועים מלטפל בכלבכם ויש להם נגישות למלאי מזון מהסוג שכלבכם רגיל בו. החיסרון במצב הזה הוא הוצאת הכלב מהסביבה הרגילה שלו. יכול לגרום לסטרס לפחות בהתחלה. היתרונות- יש מישהו בבית. יחסית זול. אתם מכירים את השמרטף.

הכלב נשאר בבית וחבר/בן משפחה/דוג-סיטר נשאר איתו

היתרון מבחינת הכלב – נשאר בטריטוריה המוכרת שלו. במידה והאדם מוכר ומקובל כאחראי זה בהחלט פתרון טוב.

פנסיון ביתי

ישנם אנשים אוהבי כלבים שישמחו לשמור על הכלב, תמורת תשלום, בביתם. הכלב עובר מהבית לבית זמני ואם מדובר באמת באוהבי כלבים, שיתנו לתינוק על 4  יחס אישי ואוהב כמעט כמו שאתם נותנים לו, הרי שזהו פתרון טוב והמעבר אינו יותר מדי דרמטי לכלבלב הביתי שלכם. בדרך כלל יהיה יותר מכלב אחד במקום, ולבעלי הפנסיון יהיו דרישות התנהגות/גודל/מין ביחס לכלב מתארח.

פנסיון “כלובים”

מדובר בפנסיון גדול המארח בד”כ כמה עשרות כלבים. כל כלב שוהה ב”כלוב” שהוא בעצם חדרון (אם מתארחים שני כלבים מאותה משפחה הם לרוב ישהו יחדיו באותו חדר). ישנם פנסיונים בהם צמודה לכל חדרון חצר קטנה. את הכלבים מוציאים כמובן לטיולים. ישנם פנסיונים ששמים יותר דגש על טיולים בחיק הטבע, כלומר בשדות ובמרחבים מסביב לפנסיון. הפנסיונים מציינים שהם מאכילים את הכלב באוכל מדרגת “סופר פרמיום” (כלומר אוכל באיכות גבוהה). ישנם פנסיונים המציעים עוד שירותים (לרוב בתשלום) כמו הסעות אל ומבית הלקוח, רחצה, תספורת ותסרוקת, אילוף ועוד.

החיסרון לכלבים מסוימים הוא הניתוק לשעות ממגע בני אדם, יש כלבים שמורגלים במגע שוטף עם בעליהם. היתרון במקומות המומלצים  מבין אלה, הוא הטיפול המקצועי, הוודאות שיש גיבוי והכלב יטופל גם במקרה ובעל המקום לא יכול להיות שם בזמן מסוים. הפן העסקי שכרוך באחריות מקצועית ובביטוח.

איזו אפשרות אינה באה בחשבון:

אם אתם נוסעים לחופשה אל תשאירו את הכלב לבדו בבית כאשר חבר / בן משפחה / דוג סיטר בא, אפילו 3 פעמים ביום, כדי להוציא אותו לטיול ולתת לו אוכל ומים. כלב הוא חיה חברותית. כלב הבית שלנו רגיל להיות חלק מהמשפחה והוא יסבול מאד אם ישהה לבד בבית במשך היום והלילה. בוודאי כשמדובר על יותר מיום יומיים.

שימו לב: שעלת מכלאות

שעלת המכלאות היא מחלה מדבקת מאד, הכלבים נדבקים אחד מן השני ע”י טיפות רוק שמותזות בעת שיעול או נביחה. השם בא לה, מאחר ובמכלאות, הסגרים ופנסיונים, מרוכזים כלבים רבים, שעוברים לעיתים כמו “בתחנת רכבת” ומספיק כלב אחד נגוע כדי להדביק את כל הכלבים הנוכחים במקום.

לשמחתנו, יש למחלה הזו חיסון, ולכן מומלץ ביותר לתת לכלב שלכם חיסון נגד שעלת המכלאות כשבועיים לפני שאתם מביאים אותו לפנסיון. יש פנסיונים שדורשים חיסון כזה כתנאי לארוח כלבכם.

הסבר על שעלת מכלאות בראיון שערכנו עם ד”ר טל מאייר בחלקו האחרון של הראיון.

 

צוות אתר “חיי כלב” מאחל לכם ולכלבכם חופשה מהנה!

Print Friendly