facebook-icon

הוט ספוט לכלבים

מאת: אורלי זכאי

הוט ספוט הוא כינוי מקובל ברפואה הוטרינרית לדלקת בעור, שמופיעה באופן פתאומי, מתבטאת בהתפשטות מהירה של זיהום עורי שנראה כאזור רטוב, מפריש, קירח, מוגלתי ומגרד מאוד.

נגרם בעקבות עקיצה, קרציה, פרעושים, פציעה מקומית, אלרגיה וגרד המלווה אותה, שעמום, תסכול וגורמים רבים אחרים.

שלב הראשון, וטרינר צריך לבדוק אם אכן מדובר בהוט ספוט, כיוון שיש מחלות, ביניהן מחלות עור שונות, שעלולות להתאפיין במופע דומה, כמו למשל: תהליכים סרטניים בעור או פטריות. לכן כצעד ראשון, יש לאבחן את הבעיה האמיתית.

כולנו מתגרדים מדי פעם, אבל כשמגרדים עוד ועוד, פוצעים את העור, פציעת העור מגדילה מאד את הסיכוי לזיהום, כשהכלב ממשיך לגרד וללקק את הפצע הסיכון הזה הופך לעובדה, הפצע מדמם ומזדהם, מה שגורם לכלב ללקק אותו יותר, וכך נוצר מעגל קסמים, שקשה מאוד לעצור.

על מנת לטפל אם אכן מדובר בהוט ספוט, יש צורך להבין מה מבין הגורמים שצוינו קודם הוא הסיבה, יש לקחת בחשבון שהטיפול עשוי לכלול גם שינויים סביבתיים, כמו הרחקת האלרגן, סיפוק צרכי הכלב בין אם טיולים נוספים, תעסוקה, משחקים מעניינים ועוד. כל מקרה ייבדק לגופו.

בשלב הזה, כאשר אתם יודעים שאכן מדובר בהוט ספוט, תוכלו להחליט האם לטפל רק ברפואה משלימה או לשלב אותה עם הטיפול הקונבנציונלי.

למה חשוב לטפל במהירות?

הוט ספוט עלול לכאוב מאוד לכלב. הפצע הדלקתי מראה לנו שהבקטריות תוקפות את הגוף, כך שככל שתחכו עם הטיפול, כך הכלב יסבול יותר מהכאב.

איך להכין את האזור הפצוע לטיפול הטבעי?

השלב הראשון מרגע שזיהיתם את הפצע, הוא לקחת מספרים ולגזור את הפרווה שמסביב לאזור המזוהם.

אחר כך, יש לשטוף את האזור במים פושרים ובעדינות רבה, מכיוון שהאזור מאוד רגיש וכואב. לוודא שאתם מייבשים היטב את האזור, אחרת, הלחות היא מצע נהדר לפעילות של הבקטריות.

ועכשיו אפשר להתחיל בטיפול הטבעי, שאותו תוכלו להכין לבד בבית.

מה הטיפול הטבעי המומלץ להוט ספוט?

יש כמה אפשרויות מצוינות לטיפול טבעי בפצעים של הכלב, ביניהן דיקור סיני או פורמולות של צמחי מרפא, אבל כאן אני מביאה בפניכם את האפשרויות הפשוטות שכדאי בכל מקרה להחזיק בבית:

  1. מלח אנגלי – מקל מאוד על הוט ספוטס. ההשפעה שלו על זיהום חיידקי נבדקה וידועה שנים רבות. אם יש לכם בבית (וכדאי שתקנו ותשלבו אותו כחלק מערכת עזרה ראשונה ביתית), תמהלו כפית מלח ב 3/4 כוס מים וערבבו עד שכל המלח יימס. טבלו פד גזה או צמר גפן בנוזל המקורר ותניחו על פצע, בטפיחות קלות. ההקלה מהגרודים תורגש מהר ותהליך ההחלמה יתחיל מיד כשהמלח יפגוש את הבקטריות.
  2. דייסת שיבולת שועל – השרו שיבולת שועל במים (אפשר גם אבקת שיבול שועל) ותניחו על הפצע כ 5-10 דקות, אחר כך שטפו במים פושרים. ושוב, הקפידו לייבש היטב את האזור, כדי למנוע מבקטריות להתפתח. אחר כך תוכלו להניח שוב קומפרס (רטיה) של מלח אנגלי כדי שהתהליך ימשך.
  3. קומפרס של תה ירוק – התה הירוק ידוע כאנטי דלקתי והוא יעזור להרגיע את הגירוד והאדמומיות כך שירגיע את הכלב.
  4. חומץ תפוחים – תמהלו 1/4 כוס חומץ תפוחים עם 3/4 מים קרירים/ טמפ’ חדר ועשו קומפרסים. גם כאן, חשוב לייבש היטב אחרי הקומפרסים.
orly

רפואה סינית לכלבים – אורלי זכאי

כל האפשרויות האלה אפקטיביות ויקלו על הכלב די מהר. יחד עם זה, כדאי לדעת שאם הפצעים חוזרים שוב ושוב, בתקופה האחרונה או במשך שנים, יש צורך לטפל מערכתית בגוף, כולל חיזוק מערכת החיסון.

לדוגמא: במקרים שהגורם להוט ספוט הוא אלרגיה, סביר להניח שיש קשר גם תזונת הכלב למצב הבריאותי, המזון יכול להוסיף המון “חום ולחות” לגוף שיתבטאו בין היתר גם בהוט ספוט

טיפול נקודתי להוט ספוט בלבד לא יפתור את הבעיה לאורך זמן. לכן הטיפול יכלול  דיקור סיני ו/או פורמולה של צמחי מרפא, בהתאם לאיבחון.

אורלי זכאי ||  054-2345620

רפואה סינית לבע”ח

Print Friendly