facebook-icon

פאנל ליקוק ואכילת קירות

ד”ר שגיא דננברג, וטרינר ומטפל התנהגותי, עונה:

 

  1. עבודת מחקר שנערכה לא מזמן על ידי דיאן פרנק (DIANE FRNAK) ואחרים, הראתה כי מרבית הכלבים שמלקקים (ולפעמים אוכלים כל מיני דברים שהם לא אוכל: PICA) למעשה סובלים מבעיות של מערכת העיכול. להבדיל מכלב שמשחק עם צעצוע ואוכל אותו. במילים אחרות, לרוב הבסיס אינו התנהגותי.
  2.  

  3. למרות האמור בסעיף הראשון, יש מקרים בהם מקור הבעיה התנהגותי. במקרים הללו מאד חשוב לא לתת לכלב תשומת לב כאשר הוא מלקק את הקיר בזה כלול גם לא לתת עונשים ( תשומת לב, שלילית, אבל עדיין יש התיחסות ). באותו זמן כדאי להציע לכלב התנהגויות חלופיות רצויות, כמו משחק עם צעצוע, ולחזק אותו כאשר הוא עושה זאת.
  4.  

  5. כדאי ללמוד לזהות את רצף ההתנהגויות הקודמות להתנהגות או מבשרות עליה ואז להפנות את הכלב לפעילות חלופית מהנה. אחוזי ההצלחה גדולים יותר כשמצליחים למנוע את התופעה מאשר כשמנסים הפסיק אותה אחרי שהחלה.
  6.  

  7. עקביות היא מילת מפתח בהצלחה. סדר יום קבוע. תגובות עקביות ולכן צפויות של הבעלים. העשרת הסביבה בה חי הכלב בגרויים שיעסיקו אותו – כל אלה יורידו את רמת החרדה של הכלב ויעזרו במניעה עד העלמת התופעה.

 

לסיכום- יש להתחיל בבדיקה גופנית מלאה, כאמור התופעה עלולה להעיד על חסך מסויים בתזונה, לאו דווקא סידן. במקרה ויש חסך ראוי לשקול מעבר למזון  אחר.  בדיקת צואה ואפילו מתן טיפול תרופתי להורדת החומציות בקיבה -שבוע עד עשרה ימים  לא יזיקו גם אם זאת לא הבעיה.

עונשים בכל מקרה  אינם מענה הולם לבעיה המדוברת.

 

ד”ר שגיא דננברג

וטרינר מתמחה בהתנהגות בעלי חיים

חזרה לפאנל ליקוק קירות

Print Friendly