פאנל ליקוק ואכילת קירות

ד”ר אוהד טילס מרקוס, וטרינר, משיב:

דיאטה לא מאוזנת או מחסור בסידן יכולים להיות הסיבה לליקוק קירות, כמו גם בעיות בריאות אחרות הכוללות בחילות ומחלות שונות כגון אלרגיות, כאבי שיניים מתחלפות  וכו’.

 בדרך-כלל, הבעיה היא התנהגותית. סיבות לתופעה יכולות להיות: כלב משועמם שחסרים לו גירויים. לדוגמא, מחסור בצעצועים, מחסור באינטראקציה עם בעלי חיים אחרים ואנשים, כלב שקשור באופן קבוע, כלב שאינו מבצע מספיק טיולים ופעילות גופנית ולא מוציא מספיק אנרגיה.

ישנם כלבים שפשוט אוהבים מאוד ללקק (כמו הכלבה שלי) וכך הם מראים שמחה וחיבה. יצר הכרסום מהווה גם הוא בעיה, בעיקר בגורים צעירים או בבוגרים ששמרו על ההרגל הזה עם התבגרותם.

הטיפול עובר דרך אבחון רפואי שכולל בדיקה גופנית מלאה ובדיקת דם מלאה לזיהוי חסרים תזונתיים ומחלות רקע. במקרה רפואי נטפל במחסור או במחלה. אם לא נתגלתה שום בעיה רפואית, כנראה שזו בעיה התנהגותית. במקרה כזה, נשתמש במאלף ובמטפל התנהגותי, לצורך יצירת שפה משותפת, שתיתן לנו כלים להפסיק את הכלב כאשר הוא מבצע פעילות לא רצויה. מאלפים משתמשים בטכניקות רבות- מילות שיבוח, מזון, צעצועים, קולרים שונים, שימוש בקול, ועוד דרכים רבות, תלוי בשיטות העבודה של המאלף או המטפל ההתנהגותי.

ד”ר אוהד טילס מרקוס
מרפאת וטרינר במרכז 24/7

חזרה לפאנל ליקוק קירות

Print Friendly
Print Friendly